دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf

يکشنبه 1 اسفند 1395
22:08
علی


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf :

دانلود مقاله بررسي مقايسه اي چاقي در زنان نابارور و بارور يزد در سال 1385 در pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد و تیر 1390 در مجله زنان مامایی و نازایی ایران از صفحه 7 تا 13 منتشر شده است.
نام: بررسی مقایسه ای چاقی در زنان نابارور و بارور یزد در سال 1385
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله چاقی
مقاله ناباروری
مقاله شاخص توده بدنی
مقاله نسبت دور کمر به باسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: وزن بدن از شاخص های تعیین کننده سلامت است. از جمله عوارض چاقی که در مطالعات متعدد مورد بررسی قرار گرفته، رابطه چاقی و ناباروری است. این پژوهش به منظور مقایسه چاقی در زنان بارور و نابارور انجام گرفت.
روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی به روش مورد- شاهدی انجام شد. تمام زنان نابارور مراجعه کننده به مرکز ناباروری یزد (182 نفر) از دی 1384 تا تیر 1385 به عنوان گروه مورد و گروه شاهد (189 نفر) با استفاده از نمونه گیری چند مرحله ای از بین زنان بارور چهار مرکز بهداشتی- درمانی یزد انتخاب شدند. داده ها با کمک پرسشنامه، مصاحبه و اندازه گیری تکمیل شد. در این تحقیق از آزمون t برای مقایسه میانگین ها، آزمون آنالیز کواریانس برای کنترل متغییر مخدوش کننده سن، آزمون مجذور کای برای مقایسه درصدها و از ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش همبستگی متغیرهای کمی استفاده شد. جهت انجام عملیات و تحلیل آماری از نرم افزار SPSS (نسخه 14) استفاده شد.
یافته ها: میانگین شاخص توده بدنی در زنان نابارور بیشتر از زنان بارور بود، اما این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود (P=0.52). (62.4% شامل 118 نفر از زنان نابارور و 113 نفر از زنان بارور) اضافه وزن داشته یا چاق بودند و 922% شامل 156 نفر از زنان نابارور و 177 نفر از زنان بارور نسبت دور کمر به دور باسن بزرگ تر یا مساوی 08 داشتند اما اختلاف این نسبت بین دو گروه مورد و شاهد معنی دار نبود (P=0.09). میانگین دوره قاعدگی در زنان نابارور به طور معنی داری کوتاه تر بود 50% .(P=0.000) از زنان نابارور کاهش وزن اخیر را ذکر کردند ولی این میزان در گروه بارور 042% بود (P=0.000).
نتیجه گیری: در مجموع در مطالعه حاضر برخلاف سایر مطالعات قبلی ارتباطی بین چاقی و ناباروری وجود ندارد که احتمالا به علت رژیم-های درمانی و کاهش وزن اخیر در گروه زنان نابارور مراجعه کننده به مرکز ناباروری است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 170 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات برتر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]